Kai konsultacinė įmonė Simon-Kucher 2019 m. atliko skaitmeninių sveikatos tendencijų tyrimą, partneris Janas Bordonas nustebo daugelio sveikatos priežiūros ir gyvybės mokslų kompanijų skaitmeniniu nebrandumu.
Tai pasikeitė 2022 m., kai COVID-19 pandemija paskatino įmones rimtai apsvarstyti skaitmenines priemones ir strategiją. Tačiau dabar sveikatos priežiūros žaidėjai turi priimti kitą iššūkį: priversti paslaugų teikėjus naudoti ir rekomenduoti skaitmeninius sveikatos produktus.
Bordonas ir Kay Schultze, „Simon-Kucher“ vyresnysis direktorius, atsisėdo su „MobiHealthNews“. aptarti naujausią skaitmeninės sveikatos tendencijų ataskaitą ir tai, ko paslaugų teikėjai nori iš skaitmeninės sveikatos.
MobiHealthNews: Kaip manote, kur šiuo metu esame, kai kalbame apie sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų susidomėjimą ir šių priemonių naudojimą?
Janas Bordonas: Manau, kad reikia atskirti į pacientą orientuotus sprendimus, kai reikia skirti DTx (skaitmeninės terapijos) arba pacientui skirtus sprendimus, palyginti su HCP sprendimais, kai SCP naudoja programinę įrangą arba AI algoritmą. diagnozuoti arba priimti labiau pagrįstus sprendimus.
Dabar manau, kad iš labiau į pacientą orientuotos perspektyvos – ir tai taip pat buvo viena iš svarbiausių tyrimo sričių – matome didžiulį skirtumą tarp HCP. Vis dar yra sveikatos priežiūros paslaugų teikėjų, kurie atsilieka, iš tikrųjų nėra atviri, vis dar labai skeptiškai vertina skaitmeninę terapiją kaip gydymo galimybę. Ir tada mes turime čempionus, kurie tikrai jį vairuoja, labiau jaunesnius, kurie tikrai drąsiai rekomenduos. Tie du yra kraštutinumai.
Ir tada jūs turite didelę grupę viduryje, kurią mes vadiname atsargiais tyrinėtojais. Taip, jie apie tai girdėjo. Taip, jie apie tai skaitė. Vis dar yra tam tikras skepticizmas, todėl juos reikia įtikinti. Taigi, jei sugrupuosite tuos atsargius tyrinėtojus ir atsilikusius, manau, kad tai sudaro beveik 70% mūsų tyrime dalyvavusių sveikatos priežiūros specialistų.
Taigi vis dar yra daug vartų sargų, kurie yra tie HCP. Jie yra vartų sargai, ir jie vis dar yra tie, kuriuos pacientai seka. Nors pacientai gauna informaciją iš Google, ChatGPT ir visų šių šaltinių, jie vis tiek labiausiai pasitiki SCP. Tačiau jei du trečdaliai jų dar nėra įsitikinę arba net nežino apie galimus sprendimus, taip pat yra apribojimas, kiek receptų galite išrašyti.
Mano požiūriu, tiesiog reikia laiko, kad iš tikrųjų įtikinčiau tą didelę atsargių tyrinėtojų grupę. Manau, kad atsiliekantiems jums bus sunku iš tikrųjų paversti juos priešiškumu ir iš tikrųjų siekti skaitmeninių sprendimų. Tačiau manau, kad tie atsargūs tyrinėtojai padarys pokyčius.
Kay Schultze: Tikrai sakyčiau, kad esame labiau link kreivės pradžios, nors tikrai yra teigiama tendencija. Remiantis mūsų rezultatais, 83 % mūsų sveikatos priežiūros specialistų manė, kad skaitmeninių sveikatos sprendimų naudojimas ateityje padidės. Taigi manau, kad jie visi suprato tendenciją. Bet tada, jei pažvelgsite į dažniausiai priimtus sprendimų tipus, šiuo metu jie mato didžiausią naudą stebint sprendimus pacientams.
O jei iš tikrųjų pažvelgtumėte į kliūtis, kas jiems trukdo rekomenduoti ar paskirti sprendimus? Tai šiek tiek priklauso nuo skirtingų sveikatos priežiūros specialistų požiūrio. Tačiau vienas iš svarbiausių problemų vis dar yra susirūpinimas ar abejonės dėl produkto veiksmingumo.
Taigi galiausiai politikos formuotojai, mokėtojai ir pramonės atstovai neabejotinai stengsis įtikinti juos apie papildomą naudą. Be produkto efektyvumo, duomenų apsaugos ir saugumo reikalavimų laikymasis taip pat kelia tam tikrų susirūpinimą dėl atsakomybės.
Taip pat yra keletas bendrų problemų dėl naudojimo. Pacientai pradėdavo naudotis programėle, o po to vienu metu tiesiog iškrenta. Taigi, net jei produktas yra veiksmingas pacientui, jie taip pat šiek tiek nenori dėti pastangų, kad padėtų pacientui nuolat naudoti šiuos sprendimus.
MHN: Kokie buvo dalykai, kurių paslaugų teikėjai norėjo iš šių įrankių, kad jie būtų labiau linkę juos naudoti su savo pacientais?
Bordonas: Vienas dalykas buvo susijęs su tuo, kas, paslaugų teikėjų nuomone, padidins pacientų įsitraukimą į šiuos sprendimus. Manau, kad tai tikrai sprendimo patogumo klausimas. Taigi paprastos duomenų funkcijos, automatinis duomenų integravimas į programas, vienkartinis prisijungimas.
Kitas dalykas buvo personalizavimas, kad pacientas gali įvesti savo tikslus, savo turinį, iš tikrųjų pritaikyti sprendimą ir kaip jį naudoti pagal savo poreikius. Tikslų nustatymas taip pat buvo aktuali tema, tai reiškia, kad turite skaidrumą, turite pasiekiamų tikslų. Taigi tokie dalykai, dėl kurių visas sprendimas tampa daug tikroviškesnis, apčiuopiamas pacientui ir pasiekiamas.
Kalbant apie sprendimus, kuriuos naudoja gydytojai, pavyzdžiui, HCP prietaisų skydelius, viskas susiję su duomenų integravimu, tiesa? Viskas susiję su duomenų integravimu į esamus elektroninius sveikatos įrašus. Noriu gauti ataskaitą, kurioje būtų rekomenduojama, ką turėčiau daryti, o tada nuspręsiu, ką daryti. Tačiau nenoriu sau priimti iššūkio praleisti valandas interpretuoti rezultatus ir tada pateikti diagnozę, rekomendaciją ar gydymo koregavimus. Iš tikrųjų tai yra HCP patogumas ir paprastas naudojimas.
Jie taip pat ieško prieigos prie individualių pacientų duomenų, ne tik bendru lygiu. Tačiau taip pat tokie dalykai kaip, kaip lengva tai įgyvendinti mūsų pačių darbo eigoje? Šis ne tik duomenų integravimo, bet ir integracijos į visa apimančią gydytojo darbo eigą klausimas, kuris buvo svarbus dalykas.