Kalifornijos generalinis prokuroras įspėja dvi tabako įmones, kad jų naujosios cigaretės pažeidžia valstijos daugumos aromatizuotų tabako gaminių draudimą, kuriam praėjusiais metais pritarė rinkėjai.
Generalinis prokuroras Robas Bonta balandžio 25 d. išsiuntė laiškus RJ Reynolds ir ITG Brands LLC, perspėdamas, kad devynių pakeistų „Camel“, „Newport“ ir „Kool“ cigarečių versijų pakuotė ir reklaminė medžiaga greičiausiai prieštarauja įstatymams.
Kalifornijos draudimas apima mentolio skonio cigaretes, o valstija teigė po peržiūros nusprendusi, kad produktai „tariamai yra aromatizuoti pagal Kalifornijos skonio draudimo įstatymą“. Įmonėms buvo suteikta galimybė atsakyti iki birželio 23 d.
Praėjusiais metais federalinė vyriausybė paskelbė apie planus uždrausti mentolio cigaretes ir aromatizuotus cigarus, o tabako įmonių atsakas į Kalifornijos įstatymą buvo vertinamas kaip išankstinė apžvalga, kaip jos elgsis su nacionaliniu draudimu. Rod Ailendas, Naujasis Džersis, Niujorkas ir Masačusetsas taip pat uždraudžia aromatizuotą tabaką, o 2021 m. Ligų kontrolės ir prevencijos centro atlikta apklausa parodė, kad jauni rūkaliai palankiai vertina tai. Mentolio cigarečių mėtų skonis turi vėsinantį poveikį, kuris gali užgesinti aštrius cigarečių dūmus, todėl lengviau pradėti rūkyti.
„RJ Reynolds“, gaminanti septynias „Camel“ ir „Newport“ veisles, kurioms prieštarauja valstybė, ketvirtadienį pareiškė, kad jos cigaretės atitinka įstatymus ir bendradarbiaus su generaline prokuratūra, siekdamos užtikrinti, kad jas vis dar būtų galima parduoti Kalifornijoje.
Cigaretės „nesuteikia kitokio skonio ar aromato, išskyrus tabaką“, nurodė bendrovė. „Mes prekiaujame šiais produktais, kad aiškiai parodytume, jog jie nėra mentolio.”
RJ Reynoldsas teigė, kad Kalifornijos cigarečių apžvalga buvo pagrįsta pakuotėmis ir rinkodaros medžiagomis, o ne pačiomis cigaretėmis. ITG Brands neatsakė į pakartotinius prašymus pakomentuoti.
Generalinio prokuroro laiškuose pateikiami rinkodaros medžiagos pavyzdžiai ir panašus mentolio ir nementolio cigarečių pakuočių palyginimas, taip pat tvirtinama, kad bendrovės reklamuoja naujas rūšis, „kaip pakaitalus ar pakaitalus“ mentolio skonio cigarečių. .
„Camel“ žada „glotnų tabako skonį ir aiškų rūkymą“, o „Kool“ rinkodara teigia, kad ji „vis dar drąsi“ ir „vis dar sklandi“.
„Niekada nesileisk į kompromisus, Kalifornija“, – ragina „Newport“ prekės ženklas. „Pristatome, kas toliau šviežiai. Ne mentolis mentolį rūkantiems.
Kalifornijos draudimas buvo patvirtintas valstijos įstatymų leidėjų 2020 m., tačiau jis buvo atidėtas, kai tabako įmonės surinko pakankamai parašų, kad šis klausimas būtų paskelbtas rinkėjams. Praėjusį lapkritį jam pritarus beveik dviem trečdaliams rinkėjų, jis įsigaliojo gruodžio 21 d.
„Campaign for Tobacco Kids“ generalinio prokuroro laiškus pavadino „reikšmingu žingsniu į priekį“, kurie „siunčia aiškią žinią, kad Kalifornija rimtai žiūri į įstatymo vykdymą ir netoleruos tabako pramonės pastangų jo išvengti“. Jame teigiama, kad naujosios cigaretės „turi vėsinantį skonį, panašų į mentolį“.
Generalinė prokuratūra citavo įstatymo dalį, kuri sukuria „paneigiamą prielaidą, kad tabako gaminys yra aromatizuotas“, jei gamintojas jį parduoda kaip aromatizuotą. Tai apima ženklinimą arba pakuotę, kad „aiškiai ar netiesiogiai pranešama, kad tabako gaminys turi būdingą skonį“.
Konkretūs produktai, kuriems keliamas iššūkis, yra „Kool Non-menthol“, „Kool Blue“ be mentolio, „Camel Crisp“, „Camel Crush Oasis Silver“, „Camel Crush Oasis Blue“, „Camel Crush Oasis Green“, „Newport Non-menthol Green“, „Newport EXP“ be mentolio ir „Newport EXP“. Maks. ne mentolis.
Šį straipsnį parengė KFF sveikatos naujienoskuri skelbia Kalifornijos sveikatos linijaredakciškai nepriklausoma tarnyba Kalifornijos sveikatos priežiūros fondas.