PBM, vaistų kainas kontroliuojantys brokeriai, pagaliau sulaukė Vašingtono dėmesio

Du dešimtmečius pacientai ir gydytojai nekantriai laukė pigesnės pasaulyje geriausiai parduodamo vaisto „Humira“ versijos, o jo gamintoja „AbbVie“ kovojo su potencialiais konkurentais, aplink ją pastatydama daugiau nei 250 patentų sieną.

Kai pirmasis Humira biologiškai panašus produktas – iš esmės bendroji versija – pagaliau pasirodė rinkoje sausio mėnesį, buvo nemaloni staigmena. Biologiškai panašių vaistų gamintojas Amgen išleido dvi šio vaisto versijas, kurios gydo daugybę ligų, įskaitant reumatoidinį artritą. Jie buvo identiški visais atžvilgiais, išskyrus štai ką: vieno kaina buvo apie 1600 USD už dviejų savaičių tiekimą, 55% nuolaida Humira sąrašo kainai. Tačiau kito kaina buvo apie 3300 USD, tai tik apie 5% nuolaida. Ir OptumRx, vienas iš trijų galingų brokerių, kurie nustato, kokius vaistus gauna amerikiečiai, rekomendavo variantą Nr. 2: brangesnę versiją.

Kaip Murdo Gordonas, „Amgen“ vykdomasis viceprezidentas, paaiškino per uždarbį, aukštesnė kaina leido jo įmonei suteikti didesnes nuolaidas arba nuolaidas po pardavimo „Optum“ ir kitiems tarpininkams. Pasak jo, didžioji dalis tų pinigų būtų perduota draudikams ir pacientams. Gordonas nepaminėjo, kad dėl didesnės kainos kai kurie pacientai mokėtų daug daugiau iš savo kišenės, o tai pakenktų visam generinių vaistų pagrindui.

„Optum-Amgen“ pranešimai puikiai išaiškino, kodėl po ilgus metus trukusio griaustinio prieš vaistų gamintojus Kongresas ir administracija dabar sutelkė dėmesį į sandorių sudarytojų, žinomų kaip vaistinių išmokų vadybininkai arba PBM, reguliavimą. Senojo Bernie’io Sanderso sveikatos komitetas trečiadienį surengė PBM ir farmacijos vadovų komisiją, ruošdamasis balsavimui dėl PBM teisės aktų, kuris turėtų vykti ketvirtadienį.

Trys didžiausios PBM – „OptumRx“, „CVS Caremark“ ir „Express Scripts“ – kontroliuoja apie 80 % receptinių vaistų pardavimo Amerikoje ir yra pelningiausios sveikatos konglomeratų, kuriuose jie įsikūrę, dalys. CVS Health, ketvirta pagal pajamas JAV korporacija Fortune sąraše, valdo CVS Caremark ir draudiką Aetna; „UnitedHealth Group“, kuri yra beveik penkta, priklauso „Optum“; o Cigna, užimanti 12 vietą, priklauso Express Scripts. Nors šios trys korporacijos yra tarpininkai tarp vaistų gamintojų, draudikų ir vaistinių, jos taip pat priklauso daugiausiai uždirbančių specializuotų vaistų ir užsakymo paštu vaistinėms.

„Džonas D. Rokfeleris būtų laimingas, kad šiandien būtų gyvas“, – sakė buvęs Federalinės prekybos komisijos advokatas Davidas Balto, atstovaujantis klientams, paduodantiems ieškinį PBM. „Jis galėjo turėti PBM ir monopolizuoti ekonominę galią taip, kaip niekada neįsivaizdavo.

Vaistų gamintojai teigia, kad didžiuliai PBM reikalavimai nuolaidoms verčia juos nustatyti aukštas sąrašo kainas, kad uždirbtų pelną. Nepriklausomi vaistininkai teigia, kad PBM išstumia juos iš verslo. Gydytojai kaltina juos dėl nenuspėjamų, kliniškai negaliojančių vaistų skyrimo sprendimų. Ir pacientai skundžiasi, kad PBM pasirinkimai išeikvoja jų kišenes.

Kai PBM lemia kainas, konkurencija turėjo priešingą poveikį, nei prognozavo ekonomikos teorija, „Medicare“ pacientai išleis iš savo kišenės vaistams, parodė vienas didelis tyrimas. Per penkerius metus pacientai mokėjo 50 % daugiau už firminius vaistus, kurie turėjo konkurentų, nei už tuos, kurie neturėjo.

Dėl viso to PBM yra subrendę abiejų partijų politikų taikiniai. Tačiau dėl jų vaidmens vaistų rinkoje sudėtingumo ir neaiškumo skeptikai klausia, ar Atstovų Rūmuose ir Senate tobulinami teisės aktai iš tikrųjų padės pacientams, ar sumažins kainas vaistinėse.

„Galime stengtis viską pagerinti, o iš tikrųjų pabloginti“, – trečiadienio posėdyje sakė senatorius Randas Paulas (R-Ky.).

PBM perkelia didžiąją dalį nuolaidų į sveikatos planus, kurie ateinančiais metais padengs didesnę pacientų vaistų išlaidų dalį pagal Medicare pakeitimus, kurie yra 2022 m. Infliacijos mažinimo įstatymo dalis. Tikėtina, kad spaudimas draudikams bus perduotas PBM ir dėl to bus dar agresyvesni gydytojų receptų išrašymo sprendimai, sakė Troyenas Brennanas, Harvardo universiteto profesorius, kuris 2008–2022 m. buvo vyriausiasis CVS Health medicinos pareigūnas.

Keletas Kongreso įstatymo projektų numato vaistų kompanijų nuolaidas PBM ir tai, kas vadinama „išsklaidyta kainodara“ – papildomus pinigus, kuriuos PBM renka iš draudikų už tai, ką jie moka vaistinėms už vaistus.

Tačiau tai nebėra dideli PBM pajamų šaltiniai, sakė Brennanas. Šiandien PBM daugiausia uždirba turėdami užsakymo paštu ir specializuotas vaistines bei iš vyriausybės programos 340B, sukurtos padėti ligoninėms, kuriose gydomi neproporcingai pagyvenę ir neturtingi gyventojai. „Medicare“ reikalauja, kad vaistų gamintojai teiktų dideles nuolaidas dalyvaujančioms ligoninėms ir augančiam joms priklausančių gydytojų grupių sąrašams, o kai kurios iš tų nuolaidų baigiasi PBM.

Darbdaviai ir federalinė vyriausybė nusprendžia, kur bus skirta didžioji dalis nuolaidoms skirtų pinigų, trečiadienį liudijo PBM vadovai, o sveikatos planai nusprendžia, kokias išlaidas apmokės jų padengti nariai.

Kitaip tariant, vaistų kompanijos kaltina PBM dėl didelių vaistų kainų, PBM kaltina draudikus, o draudikai kaltina vaistų kompanijas, kurios yra sveikatos priežiūros sistemos dalis, kuri priklauso nuo neišsakyto sandorio: Padarykite gyvenimą patogų kai kuriems – dažniausiai viršutiniams ir viduriniams. klasės – mažesnes pajamas gaunančių ir menkai apdraustų žmonių sąskaita, kurie gauna tai, ką gauna.

PBM pinigų išėmimas iš pacientų dėl „mokėjimo“ vaistinėje „vėl įveda medicininę priežiūrą“, kuri buvo panaikinta pagal Įperkamos priežiūros įstatymą, Senatui sakė Northwestern’s Kellogg vadybos mokyklos sveikatos priežiūros tyrėjas Craigas Garthwaite’as. panelė pernai. Draudikai nebegali pasirinkti, kam draustis, kaip galėjo prieš reikšmingą 2010 m. sveikatos įstatymą. Tačiau jie randa būdų, kaip susimokėti ligoniams.

„Žmonės su brangiomis sąlygomis moka daugiau už draudimą, todėl sveiki žmonės gali mokėti mažiau“, – sakė jis.

PBM vystosi nuo Minnows iki banginių

1967 m., likus metams iki pirmojo PBM įkūrimo, išlaidos receptiniams vaistams ne ligoninėje JAV sudarė apie 3,3 mlrd. USD, palyginti su daugiau nei 600 mlrd. USD grynųjų mokėjimų praėjusiais metais. Iki 2005 m., kai „Medicare“ išsiplėtė, kad apimtų ambulatorinius vaistus, vyriausybės ir privatūs draudikai priklausė nuo PBM derybinės galios, kad būtų galima kontroliuoti didėjančias vaistų kainas.

Federalinė prekybos komisija ir teisingumo departamentas leido didžiausioms PBM suvalgyti konkurentus ir susijungti su draudikais Busho ir Obamos administracijų laikais, remdamosi tuo, kad jų galių stiprinimas gali suvaldyti kainas. FTC kovojo su valstybiniais antikonkurencinio elgesio tyrimais, sakydama, kad spaudimas PBM būtų naudingas vartotojams.

FTC, vadovaujama prezidento Joe Bideno, pakeitė kursą, bent iš dalies dėl to, kad atvyko pirmininkė Lina Khan, energinga antimonopolinės politikos šalininkė, kuri praėjusį birželį pradėjo PBM tyrimą.

Tai iš dalies atsirado nepriklausomų vaistininkų prašymu, kurie pasitiki PBM kompensacijomis už vaistus, kuriuos jie perka ir tiekia vartotojams. Tūkstančiai vaistininkų skundėsi FTC, kad PBM verčia juos priimti nesąžiningai mažas kompensacijas, o tada smerkia jiems neaiškias taisykles, reikalaujančias grąžinti dalį pinigų po kelių mėnesių. Remiantis naujausia Medicare Payment Advisory Commission ataskaita, 2021 m. vaistininkai PBM grąžino 12,6 mlrd.

Per pastarąją savaitę sakė Ashley Seyfarth, kuriai priklauso Kare Drug…