Suzette Zuena yra geriausia jos reklama apie svorio metimą.
Zuena, „LH Spa & Rejuvenation“ įkūrėja / vizionierė Livingstone ir Madisone, Naujajame Džersyje, numetė 30 svarų. Jos vyras numetė 42 kilogramus.
„Daug išeiname į lauką“, – apie poros socialinę rutiną pasakojo Zuena. „Žmonės matė, kaip mes iš esmės mažėjame. Jie klausdavo, kaip pora tai padarė. Jos atsakymas: Nukreipkite žmones į jos SPA ir santykinai naujo tipo vaistus – GLP-1 agonistus – vaistų klasę, kuri tapo svorio metimo reiškiniu.
Tačiau ji ne tik skleidžia savo žinią asmeniškai. Ji taip pat tai daro „Instagram“. Ir ji ne viena. Balsų choras gieda liaupses šiems narkotikams. Praėjusią vasarą investicijų bankas „Morgan Stanley“ nustatė, kad „TikTok“ paminėjimų apie vieną iš šių vaistų padaugėjo tris kartus. Žmonės plūsta į gydytojų kabinetą pasiteirauti, ką jie girdėjo, yra stebuklingi vaistai.
Pasak gydytojų, tai, ką šie pacientai išgirdo, yra nepertraukiamas ažiotažas, netgi klaidinga informacija iš socialinės žiniasklaidos įtakos. „Pagausiu žmones, kurie prašo lieso rašiklio, svorio metimo ar Ozempic“, – sakė Niujorko universiteto Grossmano medicinos mokyklos endokrinologė ir klinikinė docentė Priya Jaisinghani.
Konkurencija dėl rinkos, kurios vertė gali būti 100 milijardų dolerių per metus vien vaistų gamintojams, sukėlė reklamos bangą, kuri sukėlė reguliuotojų ir gydytojų susirūpinimą visame pasaulyje. Tačiau jų įrankiai, skirti pažaboti pernelyg toli nueinančius skelbimus, yra riboti, ypač kai kalbama apie socialinę žiniasklaidą. Reguliavimo sistemas labiausiai domina farmacijos teiginiai, nebūtinai gydytojų ar jų entuziastingų pacientų.
FDA patvirtino keletą šio tipo vaistų, skirtų svorio netekimui, įskaitant Novo Nordisk Wegovy. Tačiau dėl trūkumo šį gydymą tapo sunkiau gauti, pacientai kreipėsi į kitus vaistus, tokius kaip Novo Nordisk Ozempic ir Eli Lilly Mounjaro, kurie yra patvirtinti tik 2 tipo diabetui gydyti. Jie dažnai naudojami ne pagal etiketę, nors to neišgirstumėte iš daugelio jų internetinių stiprintuvų.
Vaistai parodė daug žadančius klinikinius rezultatus, pabrėžia Jaisinghani ir jos bendraamžiai. Pacientai gali prarasti net 15% savo kūno svorio. „Novo Nordisk“ remia tyrimus, kuriais siekiama ištirti, ar Wegovy sumažina nutukusių pacientų širdies priepuolių dažnį.
Tačiau vaistai yra brangūs. Remiantis „GoodRx“ paieška kovo pabaigoje, „Wegovy“ prižiūri pacientus, mokančius grynaisiais mažiausiai 1 305 USD per mėnesį Vašingtono rajone. Draudikai tik kartais padengia išlaidas. Nustoję vartoti, pacientai paprastai atgauna didžiąją dalį prarasto svorio.
Hype skatina paklausą
Tačiau pacientai dabar nebūtinai ateina į gydytojų kabinetus dėl mokslo. Jie cituoja dalykus, kuriuos matė „TikTok“, pavyzdžiui, „Chelsea Handler“ ir kitos įžymybės kalba apie savo injekcijas. Tai veda prie klausimų „kaip ji gali tai susirgti“ ir „kodėl aš negaliu“, – sakė gydytoja Juliana Simonetti, Jutos universiteto visapusiškos svorio valdymo programos bendradirektorė.
Jaudulys, dėl kurio gydytojai nerimauja, gali paskatinti kai kuriuos pacientus netinkamai vartoti vaistus, kyla ir dėl verslo interesų. Kai kurie iš jų yra gydytojai, reklamuojantys savo rizikos kapitalo remiamus startuolius. Kiti yra SPA centrai, siūlantys viską – nuo raukšlių išlyginimo ir lūpų putlinimo iki, taip, semaglutido, veikliosios Wegovy ir Ozempic medžiagos, svorio metimo privalumų; jų kainos, dažnai siekiančios šimtus dolerių, yra gerokai mažesnės už tai, ką vartotojai mokėtų, jei receptą atsiimtų vaistinėje.
JAV FDA prižiūri farmacijos pramonės reklamas, kuri turi pripažinti vaistų keliamą riziką ir šalutinį poveikį. Tačiau receptus išrašančių žmonių skelbimai nebūtinai turi tokius pačius apribojimus. FDA taisyklės taikomos, jei vaistus skiriantis asmuo dirba reguliuojamo subjekto, pvz., vaistų gamintojo ar platintojo, vardu.
„FDA taip pat yra įsipareigojusi bendradarbiauti su išoriniais partneriais, įskaitant Federaline prekybos komisija (FTC), kad išspręstų susirūpinimą dėl receptinių vaistų rinkodaros įvairiose platformose, įskaitant socialinę žiniasklaidą“, – agentūros atstovas Jeremy’is Kahnas el. paštu atsiuntė KFF Health News.
Farmacijos įmonės vykdo kampanijas, siekdamos šviesti sveikatos priežiūros specialistus arba didinti „sąmoningumą“, kuris gali netiesiogiai reklamuoti vaistus. „Novo Nordisk“ vykdo internetinę kampaniją, kuria siekiama iš naujo apibrėžti ir desigmatizuoti, kaip amerikiečiai galvoja apie nutukimą ir, nepaminėta, vaistus, kuriais jis gydomas.
„KFF Health News“ taip pat nustatė, kad, be pramonės grupės tyrimo, dar mažiausiai du subjektai reklamavo „Novo Nordisk“ produktus Jungtinėje Karalystėje.
Australijos reguliavimo institucijos kovo pradžioje panaikino beveik 1 900 skelbimų dėl netinkamo įvairių GLP-1 agonistų prijungimo, agentūros atstovas sakė KFF Health News. „Novo Nordisk“ teigia, kad ji nepateikė skelbimų, kurių didžioji dalis buvo skirta jų produktui „Ozempic“. Reguliavimo institucijos atsisako pasakyti, kas su tuo susiję.
Gydytojai taip pat skambina pavojaus signalais dėl viešumo. Jie mano, kad pacientai bus priversti vartoti šiuos vaistus ne pagal etiketę, gauti nepatikimas šių vaistų formas arba pabloginti kitas sveikatos sąlygas, pvz., valgymo sutrikimus. Vaistai iš dalies veikia kaip apetitą slopinantys vaistai, kurie gali žymiai sumažinti suvartojamų kalorijų kiekį, kai nėra derinami su mitybos gairėmis.
Elizabeth Wassenaar, Valgymo atkūrimo centro regiono medicinos direktorė, mano, kad vaistai ir su jais susijusi reklama netyčia sukels valgymo sutrikimus. „KFF Health News“ aptiko skelbimų, kuriuose rodomi liekni pacientai, matuojantys save matuokliu ir užlipę ant svarstyklių, o prie jų pridedami antraštės skatina žiūrovus dalyvauti GLP-1.
„Jie parduodami labai, labai tiksliai grupėms, kurios yra pažeidžiamos dėl nepasitenkinimo kūno įvaizdžiu“, – sakė ji.
Remi Bader, kreivės modelis ir „TikTok“ kūrėja, besispecializuojanti „realistiškų“ drabužių pirkimų dokumentavime, vienoje podcast’oje papasakojo savo istoriją apie „kelis mėnesius“ „Ozempic“. Ji sakė, kad priaugo dvigubai daugiau svorio ir kad jos persivalgymo sutrikimas „pablogėjo“. Viename tyrime, paskelbtame žurnale Diabetes, Obesity and Metabolism, nustatyta, kad du trečdaliai numesto svorio grįžo nutraukus semaglutido vartojimą.
Tačiau socialinės žiniasklaidos vartotojai ir influenceriai – ar su baltais chalatais, ar paprasti pacientai – šokinėja visose platformose, kad skleistų naujienas apie teigiamus svorio metimo rezultatus. Pavyzdžiui, yra tokių, kuriems buvo atlikta skrandžio šuntavimo operacija, kuri nepadėjo ir dabar kreipiasi į „TikTok“, kad gautų patarimų, palaikymo ir vilties, kai pradeda vartoti GLP-1. Yra net į kakas orientuota „Facebook“ grupė, kurioje žmonės diskutuoja kartais nuobodžia tema apie narkotikų poveikį jų žarnyno veiklai.
Komercializmas ir sumaišoma kibirkštis jaudulys ir susirūpinimas
Kai kurie buvo taip patenkinti vaistais numesti svorio, kad tapo prekės ženklo ambasadoriais. Samantha Klecyngier numetė mažiausiai 58 svarus nuo tada, kai pradėjo žaisti „Mounjaro“. „TikTok“ ji išgirdo apie šį vaistą ir savo telemedicinos svorio metimo programą „Sequence“. Ji ir daugelis kitų, kurie patyrė didelį svorio netekimą nuo tada, kai pradėjo vartoti vaistus, nurodo teigiamą jo poveikį ir pagerėjusią gyvenimo kokybę….